StatSoft STATISTICA logo zoals bedoeld Naar de webshop
Making the World More Productive ®




Oplossingen > Vertical > Telecom

Telecom

De telecom markt wordt gekenmerkt door vele innovaties, afnemende groei, veranderend consumentengedrag en stevige uitdagingen op het gebied van klantenbinding. In dit dynamische speelveld zijn feiten van belang om beslissingen op te baseren.

Teneinde klanten te behouden en klanttevredenheid te stimuleren, kosten te beheersen en omzet te optimaliseren maken telecom aanbieders gebruik van krachtige tools op het gebied van data- en text mining. Met STATISTICA Data Miner worden patronen en relaties ontdekt. Deze nieuwe inzichten zijn zijn van grote waarde bij het bepalen van de forecast, het vormgeven van het prijsbeleid en het verhogen van de klantenbinding.


Enkele typische analytische toepassingen van onze telecommunicatie klanten zijn:

Analytisch CRM:

Operational Excellence:
Er wordt naar patronen gezocht die het proces beïnvloeden. Iedere processtap kan worden bewaakt en wordt gevoed met historische gegevens. De relatie tussen input en resultaat wordt hierbij weergegeven.

STATISTICA Enterprise QC, STATISTICA Enterprise Server, STATISTICA Monitoring en Alerting Server (MAS), Procesoptimalisatie en Root Cause Analysis zijn oplossingen voor bovenstaande toepassing.

Samen op weg naar duurzame verbetering? Naast operational excellence kunnen STATISTICA oplossingen worden ingezet voor product/services leadership en customer insight projecten.

Geïnteresseerd?


Ga de uitdaging aan met intelligentie op je werkplek.
Neem contact op voor een nadere kennismaking!

Enkele klanten:

Logo Cox      Telenor Digital      Logo Netia

home omhoog