StatSoft STATISTICA logo zoals bedoeld Naar de webshop
Making the World More Productive ®

Nieuws > Persberichten

STATISTICA gepositioneerd als challenger in Gartner’s Advanced Analytics Magic Quadrant

De STATISTICA oplossing van StatSoft is door het wereldwijde onderzoeks- en adviesbureau Gartner op 24 februari 2014 gepositioneerd als challenger in het Magic Quadrant voor Advanced Analytics Platforms. Dit magische quadrant verstrekt klanten en relaties inzicht in de relatieve positie van de onderzochte software leveranciers. Tevens dient het rapport als advies en als basis voor mogelijke besluitvorming. STATISTICA is gekozen als enige volwaardige challenger met een hoge “ability to execute”.  Onderscheidende elementen zijn: Functionaliteit icm flexibiliteit, betrouwbaarheid, snelheid van model deployment en schaalbaarheid van de oplossing.

Tot voor kort heeft Gartner het onderzoeksgebied business intelligence gecombineerd met analytics. Echter door het belang van Big Data en Predictive Analytics is besloten tot het benoemen van het specifieke onderzoeksgebied Advanced Analytics. StatSoft is bijzonder verheugd opgenomen te zijn in dit nieuwe Magic Quadrant.